Tävlingsprogram 2023

Publicerat: 2023-03-10 - 11:27

Inför tävlingssäsongen 2023 har vi satt ihop en tävlingskommitté för att få ett bättre fokus på våra tävlingar...

Golfsäsongen börjar nalkas med snabba steg även om banan är snötäckt i skrivande stund. Jag tror att vi är många som ser fram emot ett fint och trevligt golfår. För många av oss är tävlingar en viktig del av golfen och därför har vi i år satt ihop en tävlingskommitté för att få ett bättre fokus på våra tävlingar.
Tävlingskommittén består av följande medlemmar:

- Lena Bertilsson
- Iaa Kristoffersson
- Stefan Idrén
- Anders Axelsson
- Thomas Holm

Tävlingsprogram Vi har gemensamt skapat ett program med tävlingar för 2023 så att ni redan nu kan boka in dessa datum i era kalendrar. Mer information om respektive tävling skickas ut närmare.

30 april - Valborg
18 maj - Familjepokalen
6 juni - Nybergs bil
7-8 juli - Semester träffen (två dagar)
24-30 juli - Golfköping (sju dagar)
12-13 augusti - KM
2 september - Bishop Arms
7 oktober - Champions Final

Med reservation för att eventuella ändringar kan ske under säsongen.

Utöver dessa tävlingar fortsätter självklart den viktiga och omtyckta kategorigolfen. Mer information om varje kategori kommer inom kort.
Måndagar - Damer, 18+
Tisdagar - O/V Herr, 60+
Onsdagar - Damer, 18+
Torsdagar - Herrar, 18+

Vi är mycket förväntansfulla inför den kommande tävlingssäsongen. Har ni tankar om våra tävlingar eller vill hjälpa till, hör av er till någon i tävlingskommittén så återkommer vi.

Med önskan om en trevlig golfsäsong 2023!

Anders Axelsson
Vice Ordförande Jönköpings Golfklubb