Hemmavinsten

Hemmavinsten - Du och din förening vinner!

Vad är hemmavinsten?

Kärlek till vätterbygden och dess föreningsliv, laganda, viljan att lyckas på hemmaplan och skapa bra förutsättningar för idrottsföreningarna.
Det är Hemmavinsten.

Fakta om lotteriet
Hemmavinsten i Jönköpings kommun är ett lotteri för medlemmar i Jönköpings Idrottsallians.
Jönköpings Idrottsallians äger lotteritillstånd och ansvarar för att lotteritillståndet efterlevs.
Man samordnar och kontrollerar lottdragning med extern kontrollant från Fritid Jönköping.
Alliansen ansvarar för driften av lotteriet.
Spellicens innehas från Lotteriinspektionen.

Såhär fungerar det

• En lott kostar 100 kr/månaden.
  • Du behåller dina lottnummer varje månad.
  • Vi presenterar två vinnare per månad, andra och sista fredagen.
  • Potten består av 40 kr per såld lott. Föreningen får ersättning i form av en stege. Från 34 kr upp till 42 kr per lott och månad beroende på lottantal. Över 201 sålda lotter ger föreningen 42 kronor per lott.
  • Vinstsumman bestäms av hur många lotter som sålts vid dragningstillfället.
  • Vinnaren presenteras aktuella fredagar i form av nyhetsbrev och uppdatering hemsida.
  • Varje månad lottar vi också ut extravinster i Sportvinsten, Resevinsten mm
  • Du betalar din lott löpande genom autogiro.
  • Du säger upp din lott lika enkelt som när du beställde. Maila oss så gör vi den ändring du ber om omgående.

Beställ dina lotter här