Höstgolf på Jönköpings Golfklubb

Publicerat: 2023-09-27 - 16:06

Efter en högsäsong med varierat väder och många spel konstaterar vi...

Att vi kliver in i hösten med en bana i kanonskick. Än finns mycket tid för höstgolf och vi ser fram emot att få möta er här på klubben.

För att samtidigt ge banan så bra förutsättningar som möjligt inför vintern öppnar banan tidigast klockan 09.00 alla dagar, det är alltså inte okej att gå ut innan dess. Detta gör vi för att kunna preparera banan under så torra förhållanden som möjligt för att slippa att ytorna daggar på igen, detta arbete minskar sjukdomstryck under hösten. Observera att eventuell förskjutning av öppningstiden kan ske vid frost.

Hyra av golfbilar kan med kort varsel pausas under hösten när marken är fuktig och mättad. Håll utkik på hemsidan och våra sociala kanaler om vad som gäller.

Vi står aldrig still
Under vecka 40 kommer vi att påbörja ombyggnad av tees på hål 8 samt 10. Planen är även hål 11 om höstvädret tillåter. Detta kommer innebära provisoriska tee på dessa hål. Tack för er förståelse.

Receptionen är öppen tillsvidare måndag till söndag, klockan 09.00-15.00.
Restaurangen serverar lunch måndag till fredag, klockan 11.30-14.30.

Då stänger banan för säsongen
Banan är öppen för spel t o m 29 oktober.
Från måndag den 30 oktober är 18 hålsbanan stängd för säsongen men korthålsbanan samt driving rangen hålls öppna så länge vi anser det lämpligt.

Påminnelse
Glöm inte att anmäla dig till årsmötet den 25 oktober.
Kallelsen finner du här
Anmälan görs här