Damernas Europatour på JGK!

Publicerat: 2022-08-08 - 14:04

31 augusti till 2 september gör LET Access Series Ahlsell Nordic Golf Tour (undertour till damernas Europatour) stopp på Jönköpings GK för Elite Hotel Open. – En fantastisk möjlighet att se högklassig golf på vår bana. Samtidigt som vi tar vid den långa traditionen som klubben har att arrangera tävlingar, säger Thomas Holm, klubbchef på Jönköpings GK.

Prispotten är totalt på 40.000 Euro och samlar Sverigeeliten samt ett flertal spelare från Europa. Du kan se aktuell deltagarlista här.
Banan kommer att vara avstängd för spel 29 augusti till 2 september.
– Vi kommer att jobba intensivt med kvalitetshöjande åtgärder som kommer medlemmarna till godo både på kort och lång sikt. Det är en av de positiva effekterna av att arrangera tävlingar, säger Thomas Holm.
För medlemmar kommer det finnas erbjudanden om fördelaktigt greenfeespel på grannbanor under dessa dagar.
– Jag hoppas samtidigt att så många som möjligt tar chansen att komma och titta. Både bana och spelare kommer att hålla högsta klass, uppmanar Thomas Holm.