Är det dig vi söker?

Publicerat: 2024-03-06 - 10:37

Vi behöver din hjälp
En ny golfsäsong står runt hörnet och vi har en rad olika projekt som vi skulle behöva er medlemmars hjälp för att genomföra. Om du skulle vilja vara en del utav något av projekten nedan vore vi så glada och tacksamma.

Stort tack i förhand, tillsammans är vi Jönköpings Golfklubb!

Paragolf
Golf är för alla om vi bara får förutsättningar för att göra det på vårt sätt. Därför skulle vi vilja starta upp paragolf här på klubben för spelare med speciella behov. Är det något du är intresserad av och känner att här skulle du kunna göra skillnad?
Anmäl dig till projektgruppen paragolf.

Klubbhusvärd
Under alla år har klubben haft en grupp med klubbhusvärdar som har hjälpt till att vårda området kring klubbhuset då och då. Nu behöver gruppen fyllas med nya eldsjälar som hjälper oss att se till att klubbhuset ger ett fint första intryck för medlemmar som såväl gäster. Gillar du småplock, blommor och trevligt umgänge?
 Anmäl dig till projektgruppen klubbhusvärdar.

Fadderverksamhet
Vi har alla varit nybörjare en gång i tiden.
En tid som är viktig för att lära sig allt kring spelet men också för att komma in i gemenskapen på klubben. Nu söker vi nya stjärnor som kan hjälpa oss att välkomna våra nya medlemmar till klubben så att de förhoppningsvis vill skapa ett livslångt band till sporten men också till oss som golfklubb. Skulle du vilja välkomna våra nybörjare på ett varmt och inbjudande vis?
Anmäl dig till projektgruppen fadderverksamhet.

Golfvärdar
Vi söker nu golfvärdar som ser till att våra medlemmar och gäster känner sig välkomna till klubben och får en så bra upplevelse som möjligt. Såväl vardagar, kvällar som helger. Vi ser gärna att man också gör stickprover för betalningar av greenfee då vi märker ett ökat behov av detta. Känns det som ett uppdrag som skulle passa dig?
Anmäl dig till projektgruppen golfvärdar.

Biologisk mångfald
En viktig del här på klubben såväl som i världen stort är vår miljö. I samråd med länsstyrelsen vill vi att vår klubb skall ha en så stor biologisk mångfald som möjligt. Att naturen här är rik på variation, bland annat fågelliv, insekter, blommor och bin. Att skapa biotoper på golfbanan med blomsterängar mm. Är det här något som intresserar dig eller du har kunskap inom?
Anmäl dig till projektgruppen biologisk mångfald.