Klassindelning
Vi tävlar i två klasser såvida inget annat anges. En A-klass och en B-klass.

Tisdagsgolf
Vi spelar våra interna veckotävlingar på tisdagar. Där kan alla vara med som har ett officiellt handicap eller grönt kort. Se tävlingsprogrammet.

Matchspel
När det finns intresse för det så spelar vi också en matchspelstävling utan klassindelning. De som slås ut i första omgången går vidare till en "losersida" och får där ytterligare en chans till fortsatt spel.

Seriegolf
Oldboys/Veteraner deltar också i Smålands golfförbunds seriespel. Från och med 2016 gäller klassindelningen H60, H70 och H80 för vår del. Vi deltar med fem lag: H60-1 i division 1, H60-2 i division 2 norra, H70-1 i division 1, H70-2 i division 2 norra samt H80 i division 1 norra.

Gamla Grabbar Södra Vätterbygden
Detta är en tävling, både individuellt och i lag, mellan A6 GK, Ryfors GK, Gränna GK, Wiredaholm G&K, Jönköpings GK, Tranås GK och Hooks GK.
En mycket trevlig tävlingsform där man spelar på 5 av klubbarnas banor under säsongen.

Utbytet med Tranås GK har avslutats.

Utbytet med Skinnarebo G&CC
Från och med 2012 spelar vi en årlig klubbmatch mot Skinnarebo G&CCs oldboys/veteraner. Vi växlar mellan banorna och tävlar enbart i lag. Vinnande klubb får inteckning i det uppsatta vandringspriset.

Utbytet med St Arild GK har avslutats.

Övriga tävlingar
Förutom klubbens övriga tävlingar kan spelare med lägre handicap delta i bl.a. SGFs Seniortour tävlingar på olika banor i landet. För vår del gäller klasserna H60, H70 och H80.

DM och SM är också tävlingar där våra medlemmar deltar.

Länkar:
PM för funktionärer vid O/V tävlingar
R&A Regler för golfspel
Svenska Gofförbundet Regelfilmer