Driving Range

Välkommen att träna på Jönköpings GK:s driving range med tillhörande svingstudio.

Betalning på rangen sker via Golfmore app, såhär gör du:

Hur får jag tillgång till mitt konto för rangen?
1. Appen heter Golfmore och du finner den är du brukar ladda ner dina appar.
2. När appen är nerladdad loggar du in med samma inloggningsuppgifter som du använder till "Min Golf". Dvs. Golf-id och ditt personliga lösenord.
3. Därefter väljer du själv hur mycket pengar du vill ladda på ditt konto med och betalar sedan via kort. Se detaljerade steg på bilden nedan.

Hur får jag ut bollar?
När du sedan kommer till klubben och ska träna loggar du bara in i appen.
Väljer vilken korgstorlek du önskar och tar sedan ut bollarna. Se detaljerade steg på bilden nedan.

Du kan självklart även betala direkt på bollmaskinen med ditt kort.

Priser Driving Range 2024
Ladda ditt konto i GolfMore med valfri summa och få bonus på ditt köp
300 kr, 40 kr bonus
600 kr, 140 kr bonus
1200 kr, 400 kr bonus
2000 kr, 1000 kr bonus
Korgstorlekar
Priser per respektive korgstorlek
25 bollar, 30 kr
45 bollar, 50 kr
60 bollar, 60 kr

Observera att rangen är stängd för bollplockning och klippning från tisdagar 18.00 till onsdagar 08.00.

Studion

I studion vässar du med hjälp av vår Pro Daniel Rehncrona svingen. Med hjälp av senaste teknik mäts bollbana, utgångshastighet, svingrytm, bollträff med mera. Ett värdefullt verktyg när du vill fintrimma svingen. Men också ovärderligt när du provar ut nya klubbor genom s k custom fitting. Eller för den delen se om loft och lie är rätt på dina nuvarande klubbor. Om du har rätt skaft med mera.  I svingstudion går det bra att boka lektion året om.