Daniel Rehncrona - PGA Pro Club Professional

Namn: Daniel Rehncrona
Född: 1990
Varför golftränare: Uppvuxen på Gamla Råslätt, en järnsjua från Jönköpings Golfklubb. Att få jobba med det jag brinner för och levt med känns otroligt inspirerande. Är sedan våren 2015 färdigutbildad tränare. Golf är det roligaste som finns. Variationen att ha möta olika människor med olika golfambitioner gör det här jobbet till något alldeles extra. Min styrka som tränare är mitt engagemang och viljan till utveckling.
Favoritklubba: Sandwedge, endast fantasin sätter gränser för vad den kan användas till.
Din bästa golfupplevelse: När jag spelade i vårt juniorlag på Jönköpings Golfklubb. Laget spelade till sig en finalplats i Spanien och väl där en bronsmedalj i JSM-lag.
Övriga uppdrag: Är sedan 10 år tillbaka involverad i Svenska Golfförbundets satsning, "Supercamp", på juniorutveckling. En del av ett coachteam som på tre lägerträffar om året samlar juniorer från olika delar av Sverige för att träffas och utvecklas tillsammans.
Jag är även tränare på Sandagymnasiets Golf Gymnasium som bedriver verksamhet för satsande ungdomar på skoltid.

Boka lektion