Curling

I år finns det is i september i hallen vid Racketcentrum på Elmia. Vi börjar säsongen 2023-2024 den 10 oktober och hoppas att många - både gamla och nya spelare - kommer att delta under icke-golfsäsong. Upplägget är som tidigare, tävling med lottade lag och trivsam fika efteråt. Ibland hålls - på överenskomna dagar och tider - genomgång med träning och tips under säsongen. Nytt för säsongen är att vi kommer att spela figurspel vid några tillfällen.

Nedan kan du läsa om vilka förutsättningar som gäller i övrigt.

Titta gärna in på Jönköping Curling Club hemsida där du får mer information om klubbens aktiviteter m.m.

Vi spelar varje tisdag och torsdag 09.30-12.45 under oktober-april.

För att delta krävs enbart att du kommer i tid och anmäler dig. Därefter lottas deltagarna ihop till 4-mannalag alt. 3-mannalag. Varje lag spelar en match över 8 omgångar. Tävlingsresultatet räknas individuellt. För närvaro erhålls 1 poäng och som deltagare i vinnande lag 3 poäng. Säsongen avslutas med ett finalspel.

Se aktuella resultat och övrig tävlingsinfo i högerspalten.

Startavgiften är 30 kr/deltagare varje gång. Avgifterna fördelas efter säsongens slut till priser och gemensamma kostnader.

Alla som bestämmer sig för att vara med och spela måste lösa ett medlemskort i Jönköping Curling Club för hela säsongen. Det ger dessutom möjlighet till spel även på andra tider än de som är reserverade för OV-sektionen.

Du som räknar med att spela ska betala in medlemsavgiften på klubbens konto (se hemsidan) senast i oktober för att bli registrerad hos SGF - Svenska Curlingförbundet. Medlemskap inkluderar även fri parkering vid Racketcentrum i samband med spel.

Tävlingsledare är Pål Brobäck, Bengt Rydell och Otto Lindblad.
Har du frågor eller synpunkter så tag kontakt med någon av tävlingsledarna.

Pål                           070 424 47 67  pal.broback@telia.com
Bengt                     076 677 74 47  bengt.rydell@telia.com