Tack för i år!

Publicerat: 2021-11-12 - 08:46

Jönköpings Golfklubb blommar och så även hela Golfsverige. Vi är nu hela 522 540 golfare i Sverige vilket innebär att högsta noteringen från 2004 slagits.

Vi har sedan i somras medlemskö in till vår golfklubb igen tack vare det stora intresset. Vi ser kontinuerligt över antal medlemmar och spelade rundor för att skapa en så bra tillgänglighet som möjligt ute på vår bana. Under sensommaren och hösten har vi märkte att trycket på banan börjat minska något i samband med att samhället åter börjat öppnas upp.
Vi kan också glädja oss åt att vår medelålder sänkts rejält till 43 år.

Vi har under året påbörjat ett arbete som vi kallar ”JGK-Lyftet” där vi har en lista över områden på banan och klubbhusområdet som vi vill utveckla. Ett av dessa var en större satsning på asfaltering och anläggningsarbete kring klubbhuset. Vi har också haft en tydlig målsättning kring banan och framförallt att våra greener ska vara  på ”pallplats" i regionen vilket vi tycker att vi lyckats väl med.

Vi vill passa på att tacka alla Klubbhusvärdar som träffats varannan måndag och genomfört många projekt med allt från röja sly, hålla efter ogräs i rabatter och inte minst laga uppslagen torv ute på banan. Stort tack för era ovärderliga insatser.

Arbetet med att fortsätta ”JGK-Lyftet” under 2022 och kommande år har redan påbörjats. Ytterligare förbättringar på banan, renovering av kiosken, ny bollmaskin till rangen är några av alla de projekt som vi hoppas kunna genomföra under nästa säsong. En viktig input här är givetvis alla de förslag som kommer in via den årliga medlemsenkäten.

Vi har under flera år genomfört en HV71-aktivitet för Er som betalar in sin medlemsavgift före 31 december. I år kommer vi med glädje genomföra den igen: onsdagen den 26 januari ser vi fram emot en trevlig kväll med både Hockey uppsnack och börja-snacka-upp-golfsäsongen 2022. Att du betalar din faktura så snart som möjligt är viktigt för klubbens likviditet och för det fortsatta arbetet med ”JGK-Lyftet”.

Som du säkert märkt skickar vi årets faktura via mail. Fakturan går till den e-post som du har registrerad i Min Golf.
Om du inte fått fakturan än så kika i skräpkorgen annars vänd dig till kansli@jonkopingsgk.se

Du vet väl om att du också kan dela upp din betalning via autogiro? Om du vill ansöka om autogiro fyller du i blanketten som du laddar ner här. (Blanketten ligger längst ner på sidan)

Och missa inte att din spelavgift är avdragsgill för friskvård!
Lämna in fakturan tillsammans med ett kontoutdrag till din arbetsgivare.

Än en gång, tack för i år och med en förhoppning om många fina golfrundor 2022!